Blog o sztuce życia i życiu sztuki

Art Design

sobota, 14 maja 2011

Dwaj różni artyści z różnych epok - Andy Warhol, najbardziej znany przedstawiciel pop-artu i George Brookshaw, brytyjski artysta, który żył na przełomie 18 i 19 wieku. Chociaż mają bardzo odmienne style i tematykę, ich twórczość łączy jeden wspólny element - seryjność tworzonych kompozycji.


Andy Warhol- Dollar Signs, 1982
link

 
George Brookshaw (1751-1823) - Owoce figi, tablica LXXV , "Pomona Britannica"
link

 


Andy Warhol - Marilyn Monroe
link

Andy Warhol który studiował sztukę użytkową, wyniósł na podium produkty kultury masowej. Tworząc i powielając kolorystyczne odmiany jednej i tej samej formy czy wizerunku, przedstawił ich jako pewne symbole epoki.

George Brookshaw w wieku 26 już prowadził warsztat meblarski w Londynie i był bardzo znany ze swoich precyzyjnie wykonanych ręcznie malowanych mebli. Zaczynając od 1790 zrezygnował z projektowania mebli na rzecz pisania ilustrowanych podręczników do nauki rysunku, a w latach 1804-1812 stworzył dzieło swojego życia - ilustracje do książki o tematyce sadowniczej „Pomona Britannica”, w sumie 90 rycin, przedstawiających 256 odmian owoców.


George Brookshaw (1751-1823) - Tabl. XCI, 1808 r, "Pomona Britannica"
link


George Brookshaw - Pomona Britannica", ilustracja
link

Na ilustracjach Brookshawa prym prowadzi Matka Natura, to ona bawi się kolorami i formą. Artysta wyraża wobec niej swój szczery zachwyt i podziw, celebrując każdy owoc z osobna i łącząc w piękne kompozycje, i w sposób niewytłumaczalny przekazuje ten nastrój widzom.

Andy Warhol był profesjonalnym artystą i znał historię sztuki. Nie wykluczono więc, że wielkie dzieło Georgea Brookshawa mogło posłużyć mu za inspirację.


Andy Warhol - Che Guevara
link


George Brookshaw - odmiany agrestu, strona IV, "Pomona Britannica", wyd. 1817
link

17:44, george_eliot , Art Design
Link Komentarze (13) »
wtorek, 19 sierpnia 2008

Najbardziej doskonały kształt posiada jajko. Najpierw było jajko, potem... fotografia. Kury w sztuce odeszły na dalszy płan.

Man Ray . A Serge Begnier, Quand les oe ufs font des grands, 1930
Man Ray- A Serge Begnier, Quand les oe ufs font des grands, 1930

 

Nadar- Julia du Chatelet a Paris, 1878
Felix Nadar- Julia du Chatelet a Paris, 1878

 

Ryszard Horowitz- L' oe uf electrique, 1990
Ryszard Horowitz- L'oe uf electrique, 1990

 

Vaclav Chochola- Dali et son oe uf, Paris, 1969
Vaclav Chochola- Dali et son oe uf, Paris, 1969

Group exhibitions: Histories of the egg

07:44, george_eliot , Art Design
Link Komentarze (8) »
niedziela, 03 sierpnia 2008

Louis Vuitton to przede wszystkim firma produkująca luksusowe walizki, a nie tylko torebki czy inne dodatki. I o takim wizerunku firmy przypomina jej niezwykle pomysłowa kampania reklamowa, w którą zostali zaangażowani ludzie, którzy w jakiś sposób wpłynęli na współczesny świat.

Zacznę od reklamy, która zawiera w sobie pewny zaskakujący przekaz. Polityka, morderstowo- kiedy nie sposób o pewnych rzeczach powiedzieć wprost, na pomoc przychodzi sztuka. A Annie Leibovitz, która jest autorką zdjęć do kampanii reklamowej Vuitton'a, nałeży do czołówki najlepszych fotografów świata.

Michaił Gorbaczow w reklamie Louisa Vuitton'a
Michaił Gorbaczow w reklamie Louisa Vuitton'a z murem berlińskim w tle. Autor zdjęcia Annie Leibovitz, 2007
zoom

 

Na markowej torbie Vuitton'a leży odwrócona ksiązka z widocznym napisem: „Morderstwo Litwinienki - chcieli wydać podejrzanego za 7 tysięcy dolarów". Litwinienko to były rosyjski szpieg, z którego morderstwem powszechnie łączono otoczenie Putina. Czyżby Gorbaczow chciał przekazać światu wiadomość za pomocą reklam luksusowych toreb podróżnych? (Czyt. w New York magazine)

 

Aleksander Litwinienko
A. Litwinienko- były podpułkownik KGB/FSB, emigrant rosyjski, występował przeciw polityce prowadzonej przez prezydenta Rosji Władimira Putina, szczególnie w odniesieniu do Czeczenii... więcej

Bagaże, które zabieramy ze sobą w naszą życiową podróż... Zawartość torby, zawartość przekazu- podróż to wartość podstawowa, bo nasze życie przecież jest ciągłą podróżą. Czymże jeszcze?

„Where will life take you?"- krótki film, który nakręcono w Europie i Azji, jest przepełniony piękną muzyka i zupełnie pozbawiony splendoru wielkiej mody. Najnowsza i pierwsza kampania telewizyjna Louisa Vuitton'a.

Sofia and Francis Ford Coppola w nowej kampanii reklamowej Louisa Vuitton'a

00:53, george_eliot , Art Design
Link Komentarze (2) »
 
1 , 2
http://georgeeliot2.blox.pl/html Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...